Autobus Irizar I3 zapewnia bezstopniowy dostęp do pojazdu, jednocześnie zachowując wszystkie cechy i przymioty rodziny pojazdów Irizar w zakresie bezpieczeństwa, wiarygodności, ekonomiki, usług i gwarancji właściwej firmie Irizar. Doświadczenie zebrane przez Irizar umożliwiło nam opracowanie pojazdu wykonanego z materiałów najwyższej jakości.
Zoptymalizowano ciężar i rozplanowanie pojazdu, zmaksymalizowano dynamikę pojazdu, zachowując cechy bezpieczeństwa i wytrzymałości.
Bryłę pojazdu zaprojektowano zgodnie z surowymi przepisami R/66.02, skupiając się na poprawie zachowania się pojazdu w razie zderzenia czołowego oraz w zakresie sztywności dachu.
Pojazd może pochwalić się niskim odstępem od podłoża do platformy –max. 340 mm bez przyklęku i 270 mm z przyklękiem, co umożliwia zakwalifikowanie do klasy I lub II. Zgodnie z potrzebami operatora, autobus ma różne konfiguracje drzwi pojedynczych lub podwójnych. Drzwi są otwierane elektrycznie (system Masats); przewidziano także automatyczne czujniki bezpieczeństwa oraz wewnętrzne urządzenia awaryjne.
Opcje rampy – ręczna lub automatyczna. Dla PRM (pasażerowie o ograniczonej możliwości poruszania się) przewidziano szeroki, otwarty podest. Przewidziano także teleskopową elektryczną rampę przy drzwiach środkowych.
Nowa generacja silników DAF EURO VI OBD-C z obniżeniem tarcia wewnętrznego, zmodyfikowany układ wtrysku paliwa i inne udoskonalenia wraz z zaprogramowaniem 6-biegowej automatycznej skrzyni biegów (jest też opcja 12 biegowej przekładni) zapewnia znaczne obniżenie zużycia paliwa.